Ajassa
19.1.2018

Danske Bankin Akava-tiimi neuvoo, miten jäseneduista saa kaiken irti

Danske Bankilla on Akavan liittojen jäseniä varten tiimi, joka vastaa kysymyksiin asuntolainaedusta ja auttaa myös vastavalmistuneiden jäsenetujen hyödyntämisessä.


Danske Bank Akava-tiimi
Korkeakoulutettujen kysymykset pankkipalveluista ovat tulleet jo tutuiksi Danske Bankin Akava-tiimin Hannalle ja Heidille. Heihin kannattaa olla yhteydessä!

Danske Bankin Akava-tiimissä työskentelevät Annemari, Hanna, Anni, Nora, Roope ja Jouni. Heidän joukossaan on myös Akavan jäsenliiton jäseniä, joten monipuolisen asiantuntemuksen lisäksi heiltä löytyy myös tietoa liiton toiminnasta.

Tiimissä jo toista vuotta vaikuttava Hanna on saanut hyvää kokemusta vastavalmistuneiden kanssa työskennellessään, ja hän on nyt innolla tarttumassa toimeen uuden asuntolainaedun tiimoilta. Hanna kertoo, että asuntolainan edut saattavat tulla asiakkaalle yllätyksenä, kun jokin asia on jäänyt aiemmin hoksaamatta.

– Usein asiakkaat ovatkin sitten ekstrailoisia, kun asiat käydään laajemmin läpi. Kun annamme esimerkkejä, he ymmärtävät oikeasti, paljonko etu on tietyn suuruisessa lainassa. Avaamme siis eurot auki ja se on usein iloinen yllätys.

– Monet eivät ennen sitä ymmärrä, miten hyvät edut oikeasti ovat. Se on suuri rahallinen hyöty, lainaneuvottelijana toimiva Heidi komppaa vieressä.

Monet pitävät asuntolainaa painolastina, joka pitää maksaa mahdollisimman nopeasti pois. Sen sijaan kannattaisi ajatella, että sen on modernissa taloudessa joustoelementti, jonka takaisinmaksusta voi sopia pankin kanssa. Lyhennyksen voi aloittaa portaittain sen sijaan, että ostaa vaikka huonekaluja uuteen asuntoon luottokortilla. Kun asuntolainaa maksetaan useita vuosia, matkan varrella tulee elämässä eteen erilaisia tilanteita, joissa voi hakea taukoa lainanlyhennyksistä.

Kilpailuttaminen on helppoa

Heidin mukaan ihmiset myös kilpailuttavat lainojaan paljon. Laina-asiakkaiden tilanteet vaihtelevat, ja etu marginaalista lasketaan erikseen jokaiselle asiakkaalle. Henkilökohtaisesta lainatarjouksesta näkee hinnan jäsenenä ja ilman jäsenyyttä.

– Iso osa minulle tulevista tapaamisista on kilpailutuksia. Nykyään lainan kilpailuttaminen on helppoa, ja vastauksen saa nopeasti lainaneuvottelussa, kun meihin voi olla näppärästi yhteydessä puhelimitse ja verkkotapaamisina.

– Kun asunto on löytynyt, ei tarvitse miettiä, että pitää sen takia jäädä tiettyyn pankkiin, vaan voi hoitaa asiat nopeasti. Asiakkaaksi tuleminenkin tapahtuu tuosta vaan verkossa, Heidi toteaa.

Hanna paljastaa, että vastavalmistuneiden kanssa käydään läpi monipuolisesti etuihin liittyviä asioita, mutta hänellä on selkeä top3-lista eniten kysytyistä seikoista.

– Ihmisiä kiinnostavat kulut: onko esimerkiksi asuntolainan järjestelypalkkio todella maksuton. Priority Pass™ on monelle tärkeä ja miten sen saa. Lisäksi monet haluavat kuulla enemmän etujen piiriin kuuluvista sijoituspalveluista.

Tiimissä odotetaan kovasti, että kyselyitä tulee enemmänkin – he auttavat mielellään.

Tutustu Danske Bankin jäsenetuihin.

  • Kirjoittaja: Petra Saikku
  • Kuva: Danske Bank


Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.
Sulje

Evästekäytännöt

Tätä sivustoa käyttämällä hyväksyt, että voimme asettaa evästeitä tietokoneellesi tai mobiililaitteeseesi.

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

Lisätietoa evästeistä saat sivulta www.aboutcookies.org.

2. Miksi evästeitä käytetään?

Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

3. Mitä evästeitä käytetään?

Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

4. Evästeiden hallinta ja estäminen

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit muuttaa Internet-selaimesi asetuksia niin, että saat ilmoituksen aina kun evästeitä ollaan lähettämässä tietokoneellesi. Vaihtoehtoisesti voit estää evästeiden käytön kokonaan. Evästeiden käyttöä voi rajoittaa tai sen voi estää Internet-selaimen kautta (katso tarkemmat tiedot selaimen ohjeista).

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

Sulje